söndag 9 oktober 2011

David Hess 1942 - 2011



Tidigare i veckan avled skådespelaren Charles Napier. Igår möttes jag och många andra av samma besked fast denna gång gällande låtskrivaren och skådespelaren David Hess, genom en facebook status skriven av Davids familj.
David Hess är anledningen till att jag älskar terrorfilm och rape and revenge genren. Utan honom skulle The Last House on the Left, Autostop Rosso Sangue eller House on the Edge of the Park inte varit vad de är. Han är slembollen utan skrupler personifierad och jag kan inte komma på någon annan som porträtterat galenskap och ren ondska inom exploitationfilm så bra. Jag återkommer med jämna mellanrum till hans filmer och mitt intresse för filmproduktion bortom Hollywood är mycket hans förtjänst. Tack David Hess, må du vila i frid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar