onsdag 11 maj 2011

Grinderman, Köpenhamn 2010-10-23


Första och enda gången jag sett Nick Cave var 2008 i Köpenhamn. Jag rankar den till en av de bästa konserter jag varit på.
Igår spelade hans nya band Grinderman, på Falkoner Teatern i samma stad.
Självklart var det inte lika bra men Cave har en utstrålning som få 53–åringar på scen. Efter platta nummer 2 så har hans band även lite mer kött på benen för konsert. Låtar som No Pussy Blues, Honey Bee (Let’s Fly to Mars), Bellringer Blues, Palaces of Montezuma och Mickey Mouse and the Goodbye Man är redan klassiker. Nick Cave är en av vår tids största låtskrivare och textförfattare, så är det bara. Kommer Cave till stan igen kommer jag att vara där!

Jag och Nick Cave

Setlist:
·  Mickey Mouse and the Goodbye Man
·  Worm Tamer
·  Get It On
·  Heathen Child
·  Evil
·  When My Baby Comes
·  What I Know
·  Honey Bee (Let's Fly To Mars)
·  Kitchenette
·  No Pussy Blues
·  Bellringer Blues
Encore:
·  Palaces Of Montezuma
·  When My Love Comes Down
·  Man in the Moon
·  Love Bomb
·  Grinderman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar