onsdag 11 maj 2011

Bob Dylan - The Brazil Series


Det är svårt att som ett hängivet fan av Bob Dylan bedöma hans konst. Innan jag gick in genom Statens Museum for Kunst’s dörrar visste jag att jag skulle gilla det jag skulle få se, oavsett om det var mediokert eller inte.
Det var dock allt annat än mediokert. Jag blev mycket positivt överraskad. Med The Brazil Series har Bob Dylan lyckats fånga ögonblick. Korta stunder och händelser som i vanliga fall går ögat förbi eller i alla fall inte stannar på näthinnan en längre tid.
Dylan’s konst för tankarna till konstnärer som Matisse och Munch och det är verkligen inget dåligt betyg.
Bob Dylan upphör aldrig att häpna. Artist, Poet, Författare, Konstnär, allt han rör vid blir till guld. Även om alla inte håller med det sistnämnda kan nog de flesta ta till sig ”The Brazil Series”. Utställningen pågår fram till den 30 januari 2011 på Statens Museum for Kunst i Köpenhamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar